Progimnazijoje įgyvendinta ilgalaikė programa „Įtraukusis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“

  • Paskelbta: 2024-11-01
  • Kategorija: Renginiai

Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, atitinkantis  kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.

Pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ programos nurodytus sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymius: bendruomenės profesinį augimą, įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą, saugią ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui(si) pritaikytą mokyklos infrastruktūrą, šiais mokslo metais organizavome kvalifikacijos tobulinimą visai pedagoginei bendruomenei. Glaudžiai bendradarbiaudami su Raseinių r. švietimo pagalbos tarnybos metodininke N. Vežbavičiene įgyvendinome ilgalaikę programą „Įtraukusis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“, kurią sudarė 4 moduliai.

Programą pradėjome I moduliu „Mokymo strategijų taikymas, dirbant su vaikais, turinčiais įvairiapusį raidos sutrikimą“. Mokėmės atpažinti mokinius, turinčius elgesio ir emocijų sunkumų, analizavome veiksnius, lemiančius pageidaujamą ar nepageidaujamą elgesį, požymius, liudijančius apie vaiko patiriamus sunkumus ar sutrikimus ir pan.

II modulyje gilinomės į „Ugdymo proceso organizavimą vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų, atsižvelgiant į Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistemos principus“.

III modulio tema „Darbas su elgesio ir emocijų sunkumų turinčiais mokiniais. Situacijų apžvalga ir jų valdymo galimybės“. Šio modulio metu analizavome įvairius mokymos(si) metodus ir būdus, kuriuos galima taikyti elgesio ir emocijų sunkumų / sutrikimų turinčio mokinio ugdyme.

IV modulį įgyvendinome vykdami į stažuotę, kurios tema „Mokymosi sutrikimų turintys mokiniai ir jų ugdymo ypatumai“. Lankėmės Joniškio r. pagrindinės mokyklos Gataučių Marcės Katiliūtės skyriuje. Mokyklos vadovas L. Česnulis dalinosi gerąja darbo patirtimi, o švietimo pagalbos specialistė apžvelgė kompetencijų įgijimo strategijas ir ugdymo rekomendacijas. Visi kartu atlikome praktines užduotis.

Programos įgyvendinimą užbaigėme dalyvaudami edukacijoje Žagarės dvaro sodyboje.

Tikimės, kad ilgalaikės programos įgyvendinimas padės užtikrinti kokybišką įtraukųjį ugdymą progimnazijoje.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas