Raseinių rajono ugdymo įstaigų vadovai dalyvavo Erasmus+ projekte

2024 m. spalio 5-12 d. Raseinių r. Ariogalos gimnazijos direktorius Arvydas Stankus, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazijos direktorius Ramūnas Bružas, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos direktorius Linas Dargevičius ir Raseinių Šaltinio progimnazijos direktorė Vaiva Zubrickienė dalyvavo Europass Teacher Academy organizuotuose kvalifikaciniuose kursuose „Transformuojančioji lyderystė: kaip įgalinti pasekėjus ir bendruomenes“ pagal ERASMUS+1 programos pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000132044 San Cristobal de la Laguna mieste, Tenerifėje, Ispanijos karalystėje. Į 30 val. kursus susirinko dalyviai iš Bulgarijos, Suomijos, Švedijos, Airijos, Vengrijos.

Pirmąją dieną mokymų vadovė Sheryn Moon pasiūlė keletą aktyvių metodų ir žaidimų. Susipažinus tarpusavyje su mokymų dalyviais, buvo aptariamos skirtingos švietimo sistemos, jų panašumai ir skirtumai, įstaigų dalyvavimas projektuose, informacinių technologijų taikymas ugdyme ir skirtingi lyderystės modeliai.

Antroji diena prasidėjo mankšta ir išradingumą skatinančia praktika – žaidimu. Mokymų klasėje buvo aptartos geros ir blogos vadovų dienos ypatybės, o aktyvi darbo diena užbaigta diskusija apie organizacijos vertybes ir jų laikymąsi konkrečioje įstaigoje. Trečią dieną užsiėmimai vyko Anangos nacionaliniame parke, kur dalyviai mokėsi atpažinti skirtingas emocijas, atlikinėjo įvairias praktikas.

Ketvirtąją kursų dieną buvo aptariami transformacinės lyderystės principai: motyvacija (apie vadovo gebėjimą pasidalinti vizija, kuri būtų patraukli ir įkvėptų pasekėjus, apie aukštų tikslų iškėlimą ir parodymą, kad vadovas yra įsipareigojęs asmeniškai siekti organizacijos tikslų); inovacijos (apie lyderių galią skatinti bendruomenės narius  naujoms idėjoms ir kūrybiškumui skleistis, apie prisiimamas rizikas ir gebėjimą vertinti naujas bendruomenės narių idėjas); mentorystė (apie vadovo galimybes suteikti asmeninę paramą ir kiekvieno bendruomenės nario padrąsinimą, atskleidžiant unikalius komandos narių gebėjimus); vadovo vaidmuo (aukštų moralės standartų demonstravimą, veiksmus, kuriančius pasitikėjimą). Dalyviai diskutavo, kaip organizacijoje derėtų kurti pasitikėjimu grįstą bendradarbiavimą, o dienos pabaigoje buvo atliekamos praktikos, kurių metu mokytasi atskirti situacijų vertinimą ir stebėjimą.

Paskutinioji kursų diena buvo skirta mokymų metu įsisavintų praktikų aptarimui bei įspūdžių pasidalinimui apie tai, kas patiko ir ką dalyviai galės pritaikyti savo ugdymo įstaigose. Pasak kursuose dalyvavusių Raseinių rajono ugdymo įstaigų vadovų, šia patirtimi liko labai patenkinti visi dalyviai, nes be teorinės dalies buvo atliekama daug vadovams skirtų stiprinimo praktikų bei ugdomas emocinis intelektas, mokomasi aktyvaus klausimo ir neverbalinės komunikacijos empatijos.

Kursuose dalyvavę A. Stankus, R. Bružas, L. Dargevičius ir V. Zubrickienė pasakojo, jog mokymai kiekvieną dieną vykdavo iki 14.00 val., todėl kitu laisvu likusiu metu jie turėjo galimybę susipažinti ir su Tenerifės lankytinomis vietomis bei objektais. Raseiniškiai aplankė Teidės nacionalinį parką, sostinę Santa Kruz, Anangos regioninį parką ir liko sužavėti San Cristobal de la Laguna miestu, kuriame visą šį laikotarpį gyveno ir mokėsi. Pastarasis miestas įdomus tuo, jog iki 1723 m. jis buvo laikomas Tenerifės sostine, todėl visas šio miesto istorinis centras 1999 m. buvo įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Jis laikomas tikru istorijos muziejumi po atviru dangumi, kuriame galima apžiūrėti nuostabius architektūrinius paminklus, XVII-XVIII amžiuje statytus tradicinius salos namus.

Šis projektas finansuojamas Europos komisijos Erasmus+ programos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

Švietimo ir sporto skyriaus informacija

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas